Rola auditora wewnętrznego – Szkolenie w ramach projektu DOS

Celem szkolenia „Rola auditora wewnętrznego” jest przybliżenie personelowi placówek opiekuńczych narzędzia doskonalenia organizacji, jakim jest audit wewnętrzny oraz nauka prowadzenia auditu w oparciu o wskazane kryteria systemowe. Symulacja auditu wewnętrznego w organizacji, która wykorzystuje system DOS.

Część teoretyczna poparta jest konkretnymi przykładami dotyczącymi poprawy funkcjonowania organizacji w oparciu o zarządzanie zgodne z systemem jakości.

Praktyczne ćwiczenia obejmują zadania takie jak:

  • przygotowanie planu i harmonogramu oraz raportów z audytów wewnętrznych
  • budowanie prawidłowych pytań audytowych. Scenki rodzajowe z metodologii przeprowadzania audytów wewnętrznych.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Audit wewnętrzny: cele i zasady przeprowadzania auditu, rodzaje auditów.  Rola i zakres odpowiedzialności auditora wewnętrznego w organizacji.
  2. Zarządzanie programem auditów: ustalanie celów programu auditów, wdrażanie i monitorowanie, przegląd i doskonalenie programu auditów.
  3. Przeprowadzenie auditu:
    • Inicjowanie auditu
    • Przygotowanie działań auditowych
    • Prowadzenie działań auditowych
    • Raportowanie auditu- ustna i pisemna ocena zgromadzonych dowodów.
  4. Kompetencje i ocena auditora: ustalanie kryteriów i metody oceny auditora
  5.  Skutki auditu – działania poauditowe oraz działania korygujące. Nauka rozróżniania: obserwacji, możliwości doskonalenia, małych i dużych niezgodności.
  6. Techniki i narzędzia stosowane podczas auditu – skuteczna komunikacja:
    • sposoby zadawania pytań
    • komunikacja niewerbalna – jak sprawić, aby auditowany z nami współpracował
    • komunikacja perswazyjna i asertywna – podstawowe zasady wywierania wpływu oraz radzenia sobie z presją współpracowników i przełożonych
    • jak obniżyć stres audytowanego.
  7. Zastosowanie wyników auditów wewnętrznych w działaniach doskonalących prace placówki.
  8. Jak wyróżniać dobre praktyki i komunikować je w organizacji. Niematerialne sposoby wynagradzania pracowników.